AMASYA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
AMASYA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ
Kurumsal
Hastanemiz
Tarihçemiz
Amaç - Hedef
Değerlerimiz
Vizyon ve Misyon
Hastane Yönetimi
Organizasyon Şeması
İdari Hizmetler
İdari Hizmet Birimleri
Kalite Yönetim Birimi
Hasta Hakları Birimi
Personel Şube Birimi
Satın Alma Birimi
Mutemetlik Birimi
Bilgi İşlem Birimi
Medikal - Biyomedikal - Ayniyat Depo Birimleri
Teknik Atölye
Arşiv Birimi
Faturalama Birimi
Kalite Yönetimi
Kalite Yönetim Birimi Çalışanları
Kalite Yönetim Organizasyonu
Kalite Yönetim Birimi Görev Alanı
Ekiplerimiz
İlaç Yönetim Ekibi
Beyaz Kod Ekibi
Mavi Kod Ekibi
Pembe Kod Ekibi
Hap Komisyonu
Bina Turu Ekibi
Acil Durum ve Afet Yönetimi Ekipleri
Farmakovijilans Sorumlusu
Bilgi Güvenliği Sormlusu
Evde Sağlık Hizmetleri Ekibi
Komitelerimiz
Kalite Yönetim Birimi
Tesis Güvenliği Komitesi
Eğitim Komitesi
Çalışan Güvenliği Komitesi
Bölüm Kalite Sorumluları
Temizlik Komitesi
Hasta Güvenliği Komitesi
TGAP
Bilgi Güvenliği
MR RÖNTGEN TOMOGRAFİ TETKİK VE EPİKRİZ TALEP FORMU
VERİ TABANI KULLANICI İŞLEMLERİ VE YETKİLENDİRME TALEP FORMU
SOSYAL MÜHENDİSLİK ZAFİYETLERİ VE SOSYAL MEDYA GÜVENLİĞİ PROSEDÜRÜ
BİLGİ SAKLAMA ORTAMLARI YOK ETME PROSEDÜRÜ
UZAKTAN ERİŞİM SÖZLEŞMESİ
PAROLA GÜVENLİĞİ POLİTİKASI
ERİŞİM KONTROL POLİTİKASI
E-POSTA KULLANIM POLİTİKASI
YEDEKLEME POLİTİKASI
TEMİZ MASA TEMİZ EKRAN POLİTİKASI
Hizmet Binamız
Sağlık Hizmet Birimleri
Klinikler
Ağız, Diş, Çene Hastalıkları ve Cerrahisi
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Planı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Entegre Klinik
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Planı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Pedodonti Kliniği
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Planı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Periodontoloji Kliniği
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Planı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Protetik Diş Tedavi Kliniği
Klinik Hakkında
Doktor Çalışma Planı
Klinikten Haberler
Nasıl Gidilir ?
Sıkça Sorulan Sorular
Doktorlarımız
Hasta Kayıt ve Danışma Birimi
Engelli –Nöbet Kliniği
Radyoloji Birim
Diş Protez Hizmetleri
Enfeksiyon Kontrol Birimi
Merkezi Sterilizasyon Ünitesi
Yönlendirme
Randevu Al
Diş Protez Hizmetleri
Hasta Rehberi
Nasıl Randevu Alınır ?
Hasta - Çalışan Hakları ve Sorumlulukları
Hasta Hakları Yönetmeliği
Hasta Çalışan Güvenliği Yönetmeliği
Evde sağlık
Muayene saatleri
Nasıl Muayene Olurum ?
Nöbetçi Eczaneler
Covid-19 Bilgilendirme
İletişim ve Ulaşım
Ulaşım
Öneri ve Görüşleriniz
Hasta Görüş ve Öneri Formu
Personel Görüş ve Öneri Formu
İstenmeyen Olay Bildirimi
MERKEZİMİZDEN HABERLER
Dünya El Hijyeni Günü
Merkezimizde Afet ve Acil Durum Tatbikatı yapılmıştır.
100 bin kişiye hizmet verildi
Mesai Dışı Poliklinik Uygulaması Başlamıştır.
DEĞERLİ HASTALARIMIZ
Yangın tatbikatı
Eğitim ve Tatbikat
Yüksek Öğretim Öğrencilerinin Yaz Stajları Hakkında
Merkezimiz dış çevresi sterilize edilmiştir.
MESAİ DIŞI POLİKLİNİK HİZMETİNE BAŞLANMIŞTIR.
Dijital Medya
Fotoğraf Galerisi
Kurumsal
İdari Hizmetler
İdari Hizmet Birimleri
Hasta Hakları Birimi
Hasta Hakları Birimi
08 Eylül 2021
Hasta Hakları Birimi
HASTA HAKLARI
Hasta Hakları Birimi: Giriş Kat
HASTA HAKLARI BİRİMİ merkezimizde yaşanabilecek hasta şikayetlerine bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi, ağız ve diş sağlığı hizmetinin hasta memnuniyetine uygun ve insan onuruna yakışır biçimde sunulması ve sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılmasına yönelik çalışmaları yürütmektedir.
HASTA HAKLARI BİRİMİNİN GÖREVLERİ
*Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için çalışmak.
*Hasta ve yakınlarından gelen şikayet ve önerileri, teşekkürleri değerlendirmek.
*Şikayetleri mümkün olduğunca yerinde çözmek.
*Hasta Hakları Uygulamaları ile ilgili Hasta/Hasta yakınları, halkın ve sağlık personelinin eğitim çalışmalarına yardım etmek.
*Ayrıca Dilek-Öneri kutularından çıkan formların takibini yapmak ve hasta memnuniyet anketlerinin Hasta Memnuniyet Prosedürü doğrultusunda uygulamaktır.
ŞİKAYET
VE ÖNERİ BİLDİRİM YOLLARI
Hastanemizle ilgili her türlü öneri, şikayet, soru ve memnuniyetlerinizi;
• Öneri-şikayet kutuları
• www.amasyaadsm@saglik.gov.tr> İletişim>Görüş öneri formu
• E-mail: amasya.adsm.saglik.gov.tr
• Sabim>Alo 184,
• Cimer
Kanalları ile bize ulaştırabilirsiniz.
HASTA HAKLARI BİRİMİNİN İŞLEYİŞİ
Hastanın görüş ve şikayeti aynı gün alınır ve şikayet formu doldurulur.
Çok acil bir durum varsa çözülmesi yolunda hastane idaresi aynı gün bilgilendirilir.
Başvuru yerinde çözüme kavuşturulabilecek seviyede ise ilgili idari ve tıbbi bölümlerle koordinasyon sağlanarak sonuçlandırılır.
Başvuru formu Sağlık Bakanlığı Web sayfasına aktarılır.
Şikayete maruz kalan hastane çalışanından birkaç gün içinde bilgi istenir. Hastane çalışanı bu bilgiyi en geç 5 gün içinde vermek zorundadır.
Taraflar dışında bilgi alınması gereken kişiler varsa onlardan da 5 gün içinde bilgi alınır.
Hastane hasta hakları birimi ve başhekimlik tarafından durum çözümlenir.
HASTA HAKLARI
1. Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkı.
2. Sağlık Hizmetlerinden nasıl faydalanacağı konusunda bilgi isteme hakkı.
3.Mevzuatın öngördüğü usul ve şartlara uygun olarak sağlık kuruluşunu seçme ve değiştirme hakkı.
4.Mevzuatla belirlenmiş usullere uygun olmak şartı ile kendisine sağlık hizmeti verecek olan personeli seçme ve değiştirme hakkı.
5.Hastanın tıbbi kriterlere bağlı olarak öncelik sırasının belirlenmesi isteme hakkı. (Örn:Acil, Adli Vaka, Özürlü vb.)
6.Hastanın modern tıbbi bilgi ve teknolojinin gereklerine uygun olarak teşhisinin konulmasını ve tedavisinin yapılmasını isteme hakkı.
7. Hastanın bedeni üzerinde yapılacak her türlü müdahale için rıza gösterme hakkı.
8. Hastanın sağlık durumu ile ilgili bilgi alma hakkı.
9.Yatan hastanın dosyasında yazan bilgileri okuma ve inceleme yada bilirkişiye inceletme hakkı.
10. Hastanın mahremiyetine saygı gösterilmesine isteme hakkı.
11.Kanunen zorunlu olan haller dışında ve doğabilecek olumsuz sonuçların sorumluluğu hastaya ait olmak üzere hastanın tedaviyi reddetme ve durdurma hakkı.
12.Sağlık hizmeti alırken, sağlık kurum ve kuruluşlarında güvenlik içinde olmayı bekleme ve bunu isteme hakkı.
13.Sağlık kurum ve kuruluşlarının imkanları ölçüsünde hastaların dini vecibelerini yerine getirebilme ve dini hizmetlerden faydalanma hakkı.
14.İnsani değerlerine saygı gösterilmesini isteme; kişilik değerlerine uygun bir şekilde ve ortamda sağlık hizmetlerinden faydalanma hakkı.
15.Sağlık kurum ve kuruluşlarınca belirlenen usul ve esaslara uygun olarak; hastanın ziyaretçi kabul hakkı.
16.Muayene ve tedavi sırasında hastaya yardımcı olmak üzere; kurum imkanlarının elverdiği ölçüde ve tedavisinden sorumlu hekimin uygun görmesine bağlı olarak refakatçi bulundurma hakkı.
17.Hastanın ve hasta ile ilgili bulunanların hasta haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü müracaat, şikayet ve dava açma hakları vardır.
HASTA SORUMLULUKLARI
Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranır ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket eder.
Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verir.
Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelmeli ve tedavisinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunur.
Randevu tarih ve saatine uyar ve değişiklikleri ilgili yere bildirir.
İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterir,
Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmaz.
Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta hakları birimine başvurur.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur.
Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-kur,Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
Hasta; personelin,, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta; kurumun malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır
.
C
. SAĞLIK ÇALIŞANLARINI BİLGİLENDİRME
Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
Hekiminizi SEÇME DEĞİŞTİRME Hakkı
•Merkezimizde hekiminizi seçebilirsiniz.
•Uygun koşullar sağlanması durumunda hekiminizi değiştirmek için hasta hakları birimine başvurabilirsiniz..
•Ayrıntılı bilgi için giriş katında ki hasta hakları birimimize başvurabilirsiniz.
×